- Quellen
Ehm, J. H. et al.: Das akademische Selbstkonzept bei Schulanfängern. Frühe Bildung 0, 2011
Konrad, K., Traub, S.: Selbstgesteuertes Lernen. Grundwissen und Tipps für die Praxis. Schneider, 2009
Riley, G., Gray, P.: Grown unschoolers’ experiences with higher education and employment: Report II on a survey of 75 unschooled adults. Other Education 4, 2015
Spiegler, T.: Lernen ohne Schulraum: Home Education und Unschooling als Gegenentwurf zu raumgebundenem Lernen. In: Böhme, J. (Hg.): Schularchitektur im interdisziplinären Diskurs. VS Verlag für Sozialwissenscha en, 2009, S. 140–153
Guterman, O., Neuman, A.: Emotion, behaviour, and the structuring of home education in Israel: e role of routine. e Australian Educational Researcher 10.1007/s13384-020-00378-9, 2020
Guterman, O., Neuman, A.: Schools and emotional and behavioral problems: A comparison of schoolgoing and homeschooled children. e Journal of Educational Research 110, 2016
Martin-Chang, S. L., Gould, O. N.: e impact of schooling on academic achievement: Evidence from homeschooled and traditionally schooled Students. Canadian Journal of Behavioural Science 43, 2011
Ray, B. D.: A systematic review of the empirical research on selected aspects of homeschooling as a school choice. Journal of School Choice 11, 2017
Schreiben Sie uns!
Beitrag schreiben